Varför det blev som det blev och om framtiden.

2013-11-13 @ 18:47:04
Årets allsvenska säsong är slut. Malmö FF vann sitt SM-guld och Blåvitt knep, tack och lov, tredjeplatsen vilket innebär europaspel. Efter vinsten mot AIK i slutet av september kändes allting så ljust. Blåvitt hade en fint spel, gjorde många mål och defensiven fungerade som aldrig förr. Sedan hände det något. Två vinster på de sex sista matcherna är långt ifrån godkänt. Varför blev det så då? nädu, om jag ändå hade svaret på den frågan. Tobbe skadade sig i matchen mot Tyskland och självklart spelade det in på de sista matcherna men IFK är ett topplag och det ska inte behöva bli så stor skillnad när en forward försvinner. Man kan inte lägga allt tryck på en spelare utan laget måste kunna hålla sig ovanför ytan oavsett om Hysén är med eller inte. Så då är frågan hur det ser ut till nästa säsong. Vilka stannar och vilka försvinner? Förhoppningsvis stannar alla kvar, det vore ju drömmen, men det fnns alltid en risk att någon spelare försvinner när transferfönstret öppnar. Om inte ett väldigt bra erbjudande för Hysén kommer så tror jag han stannar, Söder tror jag också stannar för hans form dippade lite i slutet och likaså JJ men vad vet jag? diskuterade över twitter med Calle igår om vem jag helst vill ha i truppen till nästa år, Mikael Boman från HBK eller Gustav Engvall från Blåvitts U-trupp och jag får nog ändå säga att jag hoppas på Engvall. Båda spelarna är oerhört duktiga. Boman är äldre och mer erfaren och Engvall är ung men har grym talang men jag ser nog ändå att Blåvitt satsar på Engvall och de andra ynglingarna från Blåvitts U-trupp så att de får visa vad de går på, på riktigt.
 
Gustav Engvall - matchdax.se
 
/C

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

WWW:

Kommentar: