Vad var det som gick så fel denna septemberafton?

2014-09-18 @ 21:16:03
 
Hv71 tog emot Frölunda denna afton och jag måste säga att jag trodde mer om Frölunda denna kväll efter två vinster i upptakten av SHL. Nog att vinsten uppe i Örebro satt djupt inne men visst kan Frölunda spela bättre än vad de visade upp mot Hv71 ikväll? Ikväll var det ett virrigt och tafatt Frölunda som inte alls hade den energin i varken kropp eller knopp för att klara av att vinna mot ett såpass spelskickligt lag som Hv. Det var inte så att Frölunda var bedrövligt dåliga, men de var också långt ifrån så bra som de kan vara. Sen finns det ju alltid ett motsåndarlag i sådana här bataljer och Hv71 visade upp ett överraskande bra spel och framförallt ett bra försvarsspel. De hade just den energin som Frölunda inte hade ikväll, den energi som krävs för att orka vinna matcher som dessa.
 
desto gladare miner efter hemmavinsten.
 
Frölunda spelade okej vissa perioder av kvällens match medans Hv71 spelade bra, faktiskt riktigt bra, från första stund tills matchens slut. Som jag skrev så är jag överraskad över HVs fina spel och också oerhört förvånad över Frölundas ineffektivitet och dåliga spel. Det finns oerhört mycket att jobba på för Frölunda inför hemmamatchen mot Djurgården på lördag och RR har mycket att fundera över. Vad var det som gick så oerhört fel denna septemberafton?  
 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

WWW:

Kommentar: