Gerndt - värd att bli förebild?

2013-11-13 @ 18:45:35
Tycker det ofta pratas om förebilder runt omkring allting. Är han en tillräckligt bra förebild till de yngre? kan han fortfarande spela i landslaget fastän han dömts för misshandel några år tidigare? Ja, det är Alexander Gerndt jag pratar om. Tycker dessa frågor är väldigt svåra att svara på och jag är väldigt glad över att jag slipper göra det. Att vara en förebild enligt mig innebär inte att man är felfri och att man alltid gör allting bra och fint hela tiden utan för mig innebär det att man försöker göra sitt bästa i allting och att när det blir fel så står man för det och får ta konsekvenserna. Detta är något jag tycker Gerndt gjort, jag vet att det han gjorde för två (?) år sedan var fel, riktigt fel, men han har tagit sitt straff och förhoppningsvis blivit en bättre människa idag än vad han var då. Om jag då ska försöka svara på frågan om han är en förebild igen så är det upp till var och en. Jag tror mycket väl att Alexander Gerndt kan bli en förebild igen, kanske inte min, men för någon annan. Det gäller då att se Alexander idag 2013 och inte se bakåt där misstagen skedde.
 
 
 
 
Sov gott!
/C

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

WWW:

Kommentar: