AIK - Blåvitt.

2014-03-31 @ 09:42:00
Så var det återigen dags för killarna att ta på sig finkläderna och gå ut på planen och äntligen (!!) få spela allsvensk fotboll. AIK-Blåvitt brukar ju inte vara någon vidare familjefest på så sätt att supportrarna inte är bästa vänner men om det är någon match som kommer vara lugnare än vanligt så är det nog denna pga gårdagens tragiska händelser i Helsingborg. Jag hoppas iaf att det ska få vara så och att detta inte triggat upp några huliganer till att göra något liknande utan att det kan få en motsatt reaktion. Idag vill jag se den kärlek som drar folk till fotbollen igen. Jag vill inte se massa hat utan det ska vara glädje både på läktarna och på planen.  Hur matchen kommer sluta har jag knappt tänkt på, det känns nästan inte viktigt längre. Sitter fortfarande med en besk eftersmak efter igår men visst, det ska spelas fotboll och något lag kommer vinna. AIK kommer från en vinst och Blåvitt från en förlust men nu är det återigen allsvenskan och allting kan hända. Blåvitt är svårtippat i år. Antingen vinner dem eller så hamnar dem på en blek sjundeplats. Jag hoppas såklart på det första alternativet.
 
Bild från en utav förra årets matcher mellan lagen då Ivan Turina hyllades. 
 
Nu kör vi, hörrni!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

WWW:

Kommentar: